4 NAJČASTEJŠIE PROBLÉMY V ZIME

4 NAJČASTEJŠIE PROBLÉMY V ZIME

Zahmlievanie okien, primŕzanie dverí, ľad na oknách? Zimné mesiace sú pre auto zaťažkávacou skúškou. Auto je stuhnuté, motor sa dlho zohrieva a agresívna posypová soľ karosérii tiež nepraje. Prezradíme Vám zopár trikov, ako viesť so zimou vyrovnaný zápas. Čo bude hlavným tromfom vo Vašich rukách? Autokozmetika.

Rozmrazovanie okien pri štarte vozidla

Pokiaľ nie ste frajer s vyhrievaným čelným sklom, pri vašom rannom rituály nesmie chýbať škrabka alebo rozmrazovač námrazy. Čo treba mať na pamäti? Škrabka vie sklo aj poškriabať, obzvlášť ak je staršia a plast nie je pekne hladký. Preto neriskujte a opotrebenú škrabku vymeňte čo najskôr za novú. Rozmrazovače námrazy sú tiež šikovnými pomocníkmi. Treba však počítať s tým, že nedokážu rozmraziť hrubšiu vrstvu ľadu. Mnohé produkty navyše obsahujú vodu, čo pri rozjazde autom spôsobí okamžité namŕzanie okna. Pravidlo č.1: Kupujte rozmrazovač bez obsahu vody! Mnoho ľudí zvykne naštartovať automobil a nechať ho bežať na voľnobehu. Dnes sa to na internete hemží diskusiami, či je to pre auto škodlivé alebo nie. S istotou si dovolíme tvrdiť, že tých pár minút, ktoré potrebujete na odmrazenie auta a odstránenie snehu, neuškodia. Ak by ste chceli docieliť rýchlejšie zohriatie motoru, vypnite ventilátor kúrenia - okruh bude uzavretý a tým sa autíčko rýchlejšie zohreje.

Kvalitná zmes do ostrekovaču nesmie chýbať!

Mokré cesty posypané soľou vytvárajú zmes, ktorá sa z čelného skla odstraňuje veľmi ťažko. V zimných mesiacoch sa preto bez ostrekovaču nezaobídete. Pri kúpe zmesi nezabúdajte, že riedenie spôsobuje rýchle namŕzanie, pokiaľ auto nie je dostatočne vyhriate. Preto s riedením opatrne. Ak riediť, tak s destilovanou vodou!

IMG_0769.jpg

Zahmlievanie okien

Najčastejší problém, s ktorým bojuje väčšina z nás neustálym utieraním a rôznymi „špeciálnymi“ špongiami na utieranie vlhkosti. Vlhkosť môže vytvoriť dokonca námrazu zvnútra okna. Príčinou je výrazný rozdiel teplôt vonku a vnútri auta, mastné okná a starý kabínový (peľový) filter. Alfou a omegou v boji proti zahmlievaniu je čistý kabínový filter, ktorý je základom pre správne fungujúcu klimatizáciu, pričom čistí vzduch, ktorý dýchate. Na rad prichádza samotné okno. Poriadne ho odmastíme čističom okien. Hlavný fígeľ spočíva v samotnom zložení čističu - tie s obsahom liehu jednoduchšie zotrú špinu a mastnotu. Čistič nastriekame na okná a zotrieme vlhkou jelenicou. Pokiaľ sú okná veľmi špinavé, proces zopakujeme. Keď okno zbavíme „hrubej“ špiny, nasleduje aplikácia leštiacej pasty na okná. Áno, je to niečo podobné ako leštiaca pasta na lak  Leštiacu pastu aplikujeme na okná, tá ich vyleští do čista, zbaví zostatkovej špiny a vďaka jemnému filmu výrazne zníži zahmlievanie. Väčšinu leštiacich pást môžete použiť zvnútra aj zvonku vozidla. Na aplikáciu použijeme handričku alebo vlhkú špongiu. Krúživými pohybmi nanesieme pastu, ktorú necháme chvíľku vytvrdnúť. Následne povrch zaleštíme do čista pomocou mikrovláknovej utierky.

Pár postrehov k zahmlievaniu okien:

• Vymeňte látkové koberčeky za gumené –rýchlejšie sa vysušia a neostáva v nich vlhkosť • Pravidelne auto „vetrajte“. Keď prichádzate domov, pootvárajte aspoň na minútku všetky okná • Pred odstavením vozidla zavrite výduch klimatizácie, ktorý smeruje na čelné sklo alebo znížte teplotu. Pri vypnutí motora totiž z výduchu stúpa teplo a to zapríčiňuje zahmlievanie okna zvnútra

Primrznuté dvere

Každému z nás sa to už stalo. Ideme otvoriť dvere, ťaháme a dvere sa ani nepohnú. Vlhkosť sa tvorí aj na týchto miestach, veľakrát do priestoru zatečie voda, prípadne roztopený sneh. Pokiaľ sa nestihne vysušiť, do rána zamrzne a problém je na svete. Jednoduchým riešením je nanesenie konzervantu plastov na tesnenia. Umyte všetky gumičky a tesnenia na dverách a karosérii. Následne ich poriadne vysušte a aplikujte ošetrovač plastov. Uistite sa, že sú gumičky ošetrené celé. Ak je guma staršia a nezmenila farbu, aplikujte impregnátor ešte raz. Po tejto aplikácii vás ráno žiadne zamrznuté prekvapenie nečaká.

Agresívna posypová soľ

Posypová soľ obsahuje silné chemikálie a dokáže byť voči laku veľmi agresívna. Paradoxne zrovna v zimných mesiacoch väčšina z nás starostlivosť o auto zanedbáva. „Pozbieraná“ soľ tak ostáva na laku dlhšie a pomaly sa do neho zažiera. Najlepšie, čo môžeme urobiť, je ošetriť lak sealantom alebo tuhým voskom. Pred aplikovaním je dobré karosériu preleštiť leštiacou pastou - na hladkom povrchu sa špina udrží ťažšie. Následne povrch zakonzervujeme. Vytvorená vrstva vosku alebo sealantu slúži ako „štít“ na obranu vášho laku pred všetkými dôsledkami poveternostných vplyvov ako je posypová soľ, kyslý dážď, náletová hrdza a podobne. Ďalšie umývanie auta sa vďaka vrstve vosku výrazne zjednoduší.